Tuesday 29 October 2013

Tragedi Oktober ! (konflik sebenarnya )

Assalamualaikum ..!!!!! Inilah post pertama aku. So pada hari ni , ada la cerita sikit . Ada seroang sahabat aku ni merajuk pulak. Aku ni mudah teremosi . Kata-kata dia membuat aku rasa macam , "Aku ni lemah sangat ka?" tapi aku paham. Dia seorang yang mengerti. Dia paham yang aku ni agak lemah sebenarnya. Aku cepat putus asa. Tapi kadang-kadang sikap aku tu over sangat kot. Tapi aku sedar salah aku jugak. Aku nak mintak maaf kat Cikgu Rosmaniza sebab aku naik angin time dia masuk kelas pulak... Aku rasa penting untuk aku sebagai manusia untuk mengawal kemarahan . Iblis tu tunggu dok cucuk aku ja... Biasalah , dalam mendepani kehidupan ada ja konflik, masalah yang kita hadapi..
Kita perlu cari balik salah kita (tapi bukan bukak aib) dan kita belajar untuk mengubah segalanya kepada yang lebih baik.

No comments:

Post a Comment