Thursday 16 January 2014

Macam-macam

Assalamualaikum dan selamat bertemu kembali ! Seminggu ni asyik isu kangkung jer ! Entah apa2 -_-  Hari selasa ritu demam la pulak plus selsema dan batuk. very bad. mungkin jugak kafarah dosa (aisyah yg habaq) dan mungkin dah lama tak demam .. huhu ..Apapun itu tidak menjadi tajuk utama namu begitu isu kangkung sangat buat aku menggila. "Kangkung dulu naik sekarang dah turun. Bila naik kutuk kerajaan, bila turun pujilah kerajaan ! " This is mengarut. Beliau sepatutnya turunkan harga ikan ke, cabai ke.. ni bawak turun harga kangkung, memang la rakyat kata macam-macam! haiya... *facepalm* kangkung tu boleh ditanam tepi rumah jaa. mujur la tak kata turun harga daun kari...lagi la orang kata apa......tak patut salahkan beliau saja...mana tau beliau salah cakap (aku husnudzon ni-haha) aku bukan di mana-mana pihak dan aku bercakap atas dasar kerasionaliti. Dan kelmarin 16/1 berlaku sesuatu yg sangat menyentuh hati aku. Mejaku hanya berhadapan dengan meja guru. Meja paling depan.lah katakan. Sewaktu aku sedang menyiapkan sejarah pada waktu akaun , ada cikgu akaun tu kata "rugi kamu tak ambik akaun arif" . aku boleh rasa 'nada keibuan' tu. kelu lidah aku. tersentuh hati aku. tp dalam hati aku mcm nak kata
ja, "maafkan saya cikgu, saya takkan jilat ludah saya balik." aku dah terlajak perahu. aku terjun perahu dengan labu-labu. Biarkan. eh satu jugak , iman pi kata nak drop akaun. ceh. memanglah dia bergurau, tapi tak pasai aku ni dah jadi macam "perintis drop subjek" pulak...haha, mcm smart gak title tu...macam menarik je macam comel je macam kiut miut je macam macam...dan juga kelmarin, dpt rm100 dan spek patah. duit keluaq secepat dapat duit. beli lain la pulak spek mata nanti. rasa tak puas hati jugak bila duit dah dapat tapi nak kena keluaq pulak. Tapi takpa peristiwa "Akaun quest" pada kelmarin sudah cukup menggembirakan aku.

No comments:

Post a Comment